Kim jest Wirtualna Asystentka?

 

Wirtualna asystentka/ wirtualny asystent to osoba, która przejmuje od przedsiębiorcy (zwykle klientami są małe firmy, freelancerzy) część jego zadań, których on nie musi wykonywać osobiście. Zakres zakres działań jest uzależniony od potrzeb osoby zlecającej oraz umiejętności asystentki. 

 

To co wyróżnia ten zawód to sposób jej zatrudniania. Nie musisz organizować miejsca w biurze, specjalnego stanowiska pracy itp. Płacisz za faktycznie przepracowane godziny oraz konkretne efekty. Nie martwisz się ZUSem, szkoleniami itp. Musisz jedynie płacić faktury (to wróży dobrej współpracy 😉 )

 

Kto może skorzystać z usług Wirtualnej Asystentki?

 

Wsparcie wirtualnej asystentki najlepiej sprawdzi się u osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, małe firmy lub blogerzy. 

 

Jakie zadania mogę oddelegować?

 

Wirtualna asystentka wykonuje zwykle zadania typowo asystenckie – administracja i obsługa klienta. Pozostałe zadania często zależą od specjalizacji konkretnej wirtualnej asystentki. Ja mogę pomóc Ci dodatkowo w organizacji wydarzeń (w tym webinarów, szkoleń i konferencji), marketingu, oraz rekrutacji. Nie zajmuję się aktywną sprzedażą.

 

Jak wygląda rozpoczęcie współpracy?

 

Na początku zapraszam Cię do kontaktu e-mail lub telefonicznego. Umówimy się na konkretny termin, gdzie porozmawiamy o Twoich potrzebach i moich możliwościach ich wykonania. Jeśli zechcesz rozpocząć ze mną współpracę wyślę Ci umowę i wszystkie potrzebne informację. Po jej podpisaniu proszę Cię o dostęp do miejsc, o które chcesz się bym się zatroszczyła (zwykle to e-mail, WordPress, Trello, Asana itp). Nie zaczynam współpracy bez podpisanej umowy.

 

Jaki jest koszt usług?

 

Koszt usługi zależy od tego, jak mi zaufasz 🙂 

 

Jeśli wystarczy Ci max 10h w miesiącu to koszt wynosi 80 zł netto/ godzinę. Przy wykorzystaniu 11-40h w miesiącu zapłacisz 60 zł netto / godzinę. Natomiast przy większym zakresie współpracy koszt roboczogodziny wynosi 50 zł netto /h. Niektóre zadania wyceniam indywidualnie. 

 

Wystawiam faktury VAT.

 

Skąd mam wiedzieć jaki pakiet godzinowy wybrać?

 

U mnie nie musisz z góry ustalać, który pakiet wybierzesz. W trakcie naszej współpracy mierzę czas w aplikacji Toggl i na koniec miesiąca wystawiam fakturę za faktycznie przepracowane godziny według takiej stawki, w jaki zakres weszliśmy. Opłaca się dawać mi dużo pracy 😉 

 

Czy mogę mieć wgląd w etapy realizacji poszczególnych zadań?

 

Jasne, jesteśmy w stałym kontakcie. Na bieżąco raportuję postep prac. Często pracuję m.in. na dokumentach Google, Dropbox, gdzie możesz zobaczyć postęp prac. Dodatkowo z klientami ustalamy program do zarządzania projektami, najczęściej to Asana, Trello.

W jakich godzinach możemy się kontaktować?

 

Na maila możesz napisać w dowolnym momencie. Staram się szybko odpowiadać (niektórzy mówią, że czasem zbyt szybko:D) i w razie potrzeby umawiamy się na konkretny termin rozmowy telefonicznej. W sprawach nagłych możesz dzwonić w godzinach przyzwoitości (powiedzmy 8-20)