Czy warto zaprzyjaźnić się z psychologią w biznesie?

with Brak komentarzy

Pamiętam jak na pierwszym roku studiów na kierunku Zarządzania na UMCS miałam przedmiot “psychologia”. Był on dla przeokropnie nudny. Tak się też złożyło, że na mojej pierwszej stancji mieszkałam z doktorantką psychologii. W czasie tej nieszczęsnej sesji robiła, co mogła, by mnie tym tematem na tyle zainteresować, bym zdała to jakoś przyzwoicie. Egzamin zdałam, choć nie pamiętam na jaką ocenę, nie pamiętam też tamtych definicji, pojęć czy teorii. A temat psychologii ciągnął się już, że mną od tamtej pory. Poszłam na specjalizacje, gdzie elementów psychologii było sporo, prace dyplomowe pisałam z motywacji a druga z rekrutacji. Czemu o tym pisze? Bo jak byś nie chciał udawać, że temat Cię nie dotyczy to i tak Cię on dopadnie 😉 Psychologia bardzo przydaje się w wykorzystaniu w biznesie.

 

Chcąc nie chcąc ogarniając swój biznes, klientów, pracowników psychologia się przyda. Prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe to psychologia i zrozumienie czynników determinujących ich decyzję ci się przyda. Zarządzasz zespołem to, no przecież!, psychologia się przyda.

 

O czym my właściwie mówimy? Nazwa psychologia wywodzi się od słów psyche – dusza i logos – nauka, co oznacza, że jest nauką o duszy i swoje początki wywodzi ze starożytnej Grecji. W Słowniku Języka Polskiego wydawnictwa PWN odnajdujemy takie znaczenie jak „nauka badająca powstawanie i przebieg procesów psychicznych oraz motywy ludzkich zachowań”. Początki psychologii biznesu datuje się na II połowę XIX wieku. Ta dyscyplina naukowa wykorzystuje psychologię w organizacjach i szeroko rozumianym biznesie. Analizuje między innymi zachowania, postawy i emocje członków organizacji i ich interesariuszy.

 

Jakby na to nie spojrzeć w każdej firmie, nawet tej gdzie technologia stanowi istotną rolę, to właśnie człowiek: jego motywacje i zaangażowanie, jego emocje i umiejętności poznawcze wpływają na sukces danej organizacji. W najbliższym czasie zamierzam tutaj zgłębiać tematyki psychologii i jej wykorzystania w prowadzeniu własnej firmy, w komunikatach marketingowych, czy w sprzedaży.

 

Czy warto zatem zaprzyjaźnić się z psychologią? Oczywiście, że tak! Dzięki poznaniu tajników naszego umysłu możesz poprawić komunikację z klientem, dostosować teksty na stronę czy zrozumieć motywację swoich odbiorców. Co wpływa na podejmowanie decyzji? W jaki sposób klient przywiązuje się do danej marki? Jak wyjaśnić odbiorcom skomplikowane zmienne? Dlaczego nastrój wpływa na ocenę? Takie tematy pojawią się na bezpłatnych transmisjach na żywo, na które już wkrótce na Facebooku! Obserwuj stronę Aktualności, zobacz jakie wspaniałe osoby zaprosiłam do tego projektu!

Zostaw komentarz